Formátovač hlášek dokáže neformátovanému textu přidat přehledný formát vhodný pro hlášky. Po letech experimentování s různými formáty i jejich značením jsme nakonec vytvořili vlastní formát, který zvýrazňuje jméno autora (postavy) a vyznačuje kurzívou přímou řeč a poznámky v závorkách. Tento formát je použit u všech hlášek na tomto webu. Hlavní síla a smysl formátovače je formátování rozsáhlých textů, u kterých by ruční formátování trvalo dlouho. Pokud máte delší text, který ovšem zachovává nějakou vnitřní strukturu, lze ho jednoduše a bez chyb naformátovat tak, jak zrovna potřebujete.
Struktura hláškového textu
Hláška – (povinný) – samostatný odstavec textu, který dává smysl i odděleně od ostatního kontextu. Pokud je nutné dodat kontext, použijte Popis situace pro lepší pochopení. Skládá se z citací jednotlivých autorů, obvykle jako rozhovor dvou nebo více autorů. Pokud text obsahuje více hlášek, oddělují se prázdným řádkem.
Citace – (povinný) – Jedna nebo více vět, které daný autor řekne.
Popis situace – (nepovinný) – Věta, která nebyla vyslovena žádným autorem, slouží pouze pro doplnění kontextu. Obvykle se vyskytuje na začátku hlášky, ale lze ji použít i později např. pokud je potřeba popsat posun v ději nebo jiné okolnosti situace.
Jméno autora – (povinný) – Nachází se na začátku citace a je odděleno dvojtečkou.
Závorka za jménem – (nepovinné) – Lze použít pro popis toho, co autor nebo jeho postava právě dělá, jakým tónem bude říkat následující citaci, nebo pro jinou doplňující informaci, kterou chceme sdělit před citací. Nachází se mezi jménem autora a dvojtečkou.
Přímá řeč – (nepovinné) – text v českých uvozovkách. Používá se pro odlišení citací hráče a jeho postavy. Citace bez uvozovek je vyslovená hráčem a týká se neherních věcí nebo ostatních hráčů, citace v uvozovkách je řeč postavy, která obvykle mluví o herním světě nebo na ostatní postavy. Přímou řeč je možné ukončit i během jedné citace, např. pokud autor mluví za postavu a poté něco dodává jako hráč.
Závorka v citaci – (nepovinné) – obvykle slouží pro popis situace, kdy se hráč mezi větami odmlčí a něco dělá, např. listuje papíry, na někoho se podívá, zamyslí se apod. Taktéž se používá, pokud není jasné, na koho zrovna autor mluví, nebo pokud začne mluvit na někoho jiného.
Návod k použití
- Zkontrolujte strukturu vašeho textu (autor musí být oddělen dvojtečkou :, uvozovky musí být české „ “)
- Pokud si nejste jistí, jak má hláška vypadat, klikněte na Vzorový text (do textového pole se vloží text, který splňuje všechny nároky na správnou strukturu a bude formátován správně) anebo se podívejte na jakoukoliv hlášku na tomto webu
- V sekci Předvolby formátování si zvolte výstupní formát. Možnost „Vlastní nastavení“ umožňuje použít libovolné vlastní tagy, ale její použití je na vlastní nebezpečí.
- Vložte text do pole Text k formátování. Jednotlivé hlášky musí být odděleny prázdnými řádky.
- Klikněte na tlačítko Formátovat.
- V sekci Naformátovaný text – náhled se zobrazí naformátovaný text. Tento text lze označit, zkopírovat a vložit do textového editoru (např. Word), kde se zobrazí naformátovaný.
- V sekci Naformátovaný text – zdroj se objeví text naformátovaný v jazyce HTML5 – pokud nevíte, jak s tím pracovat, můžete to ignorovat, v opačném případě můžete hlášku vložit na svůj web a pomocí CSS dokreslit formát podle vašich představ.